회화/영어

영어회화 / 더오피스 / [The office season1, ep1-1] 미드로 영어공부하기

두노이노 2015. 3. 22. 11:32

'The office' season1, ep1-1 미드로 영어공부하기

 

 

 

 

도서관 건은 어떻게 진행되고 있나?

 "How the thing is going at the library?"

 

 

좋아, 그럼 일처리는 어떻게 하는지 보여주지

"All right, Let me show you how it's done"

 

 

 

 

오피스 매니져 바꿔주세요

"I'd like to speak to your office manager, please"

 

 

 

담당자대 담당자로 이야기 하고싶어요

"I just wanted to talked to you manager - a - manager"

 

 

 

그냥 이 얘기 하는것만으로 지루하네요.

"I'm boring myself just talking about this"

 

 

 

 

 

 나는 안건을 받지 못했습니다.

"I didn't get any agenda"

 

 

아침에 팩스 했어요

"I faxed one over to you this morning"

 

 

 

당신에게 한 말하고 똑같아요

"I'm told him the same as you"

 

 

 

나는 불필요하게 사람들이 걱정하지 않았으면 좋겠어요

"I don't  want to know people unnecessarily"

 

 

 

 

 

 

다운사이징 의미가 정확히 뭐에요?

"So what is the downsizing actually mean?"

 

 

 

 

나는 요새 코메디를 연구중이야

"I'm sort of a student of comdy"

 

 

모서리를 전부 넘어갔잖아

"It's all spilling over the edge"

 

 

 

 

난 심지어 면접볼 때도 그 얘기를 했었죠

"I even brought it up in my interview"

 

 

 

 

 

회의실로 모여주세요

"Please, we have a meeting in the conference room"

 

 

말로 설명할 수 없어요

"It's really beyond words"

 

 

저는 부지점장이기 때문에 먼저 알아야 합니다.

"I'm assistant regional manager, I should know first"

 

 

제가 말할까요?

"Do you want me to tell them?"

 

 

 

 

그냥 떠도는 말이야

"It just a rumor going around"

 

나도 회의 때 있었다

"I was in the meeting"